MEEE!

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Julia - 23 december 2012 15:32

Hejsan! I morgon är det julafton! Vi har bakat stora pepparkakor som vi ska hänga upp! Jag har gjort en tomteluva och en ord "JUL". Vi har också gjort julapelsiner. Granen är uppe. Vi ska baka knäckebröd till julbordet. Vi har gjort våran egna jättegoda kola! Nu ska jag slå in paketen.. I dag är det uppesittarkväll! I morgon är det julafton!


                 God jul på er!   

 

 


Knäckebröd recept   

 

Färdigt på: 30 min

Ingredienser:

3 dl grovt rågmjöl

2 dl vetemjöl

0.5 dl linfrön

hela 0.5 dl valnötter, hackade

0.5 tsk hjorthornssalt

1 msk mörk sirap

2 dl vatten

0.5 dl vita sesamfrön, orostade

Flingsalt efter tycke och smak


Gör så här

1. Blanda alla de torra ingredienserna (rågmjöl, vetemjöl, linfrön, valnötter och hjortronsalt) i en bunke.


2. Häll sedan i sirapen och vattnet och blanda ordentligt. Strö ut vetemjöl på bakbordet och dela degen i fyra.


3. Tryck ut degen med händerna först och kavla den sedan tills den är riktigt tunn. Strö flingsalt och sesamfrön över degen och kavla in dessa i degen.


4. Lägg ett bakplåtspapper på bakplåten. Rulla upp den tunna degen på kaveln och rulla ut den på bakplåtspappret. Ställ in den i ugnen på 200 grader i cirka 5-10 minuter.


Hoppas ni gillar receptet! 

 

 

Kan filma när jag bakar det sen!

 

(kanske)

 

//JULIA




Av Julia - 23 december 2012 15:26

Hej alla som kollar! Alla som kollar på detta inlägget går in på moviestarplanet.se trycker på logga in eller  (ny användare?) När ni gjort det söker ni på lissi 17 det är mitt mspnamn.

Sen kollar ni på min ab mot mobbning! 

 

Snälla tryck på like och dela! Vill få upp den på msps highscores för att visa att vi är mot mobbning! Tack i förskott! 

 

 

Av Julia - 23 december 2012 15:24

                    ÄR MOT MOBBNING! 

Rullande text ;D

Välkommen till min blogg!

Funny!

Presentation


Hejsan! Jag heter Julia är 11 somrar och har fått epilepsi. Såklart jag skriver en del om det men jag är en vanlig person som skriver mycket om hästar och fashion! Hoppas du gillar min blogg. Intressen: MUSIK, DANS, TEATER, HÄSTAR, MODE, NAGELDESIGN M.M!!

Länkar

gotti gotti!

VILKEN ÄR DIN GOTTI GOTT FAVORIT?
 CHIPS.
 Nappar
 saltlakris
 surlakris
 sötlakris
 choklad
 klubba
 pockorn
 sockervadd
 suranappar
 gele`
 Grönsaker och dipp.
 Annat.

©

 

jdjkadflsjgodfi

Senaste inläggen

instagram

 

A magic clock!

Gästbok

Frågerutan!

37 besvarade frågor

Swedish?

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Regn!!

...

Winking Line Smiley

Rolig hamster xD

LEK MED HAMSTERN HAHA, ROLIG HAMSTER xD

Ovido - Quiz & Flashcards