MEEE!

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Julia - 20 september 2013 22:28

Äntligen! GUD VAD JAG LÄNGTAT! Jag vet inte vad jag ska skriva, det är mina nya favoritbyxor ofc. Ni kanske tänker, vad? Vad pratar du om?! Jo, när jag kom hem såg jag att mina nya boyfriend jeans (!!!) kommit. Dom är bekväma, snygga, trendiga, mörka, passar ju till allt, hålen gör dom ännu mer perfekta och det passar både till VARDAGS och FEST. LOOOVE IT. Man känner sig sjukt peppad när man haft på sig dom. Kände mig som en proffsbloggare när jag hade på mig dom helt seriöst. Var tvungen att ta en bild direkt när dom kom..

Dom flesta i min ålder tycker dom är fula men jag älskar dom. Slarvigt inlägg men dom är för snygga att bara strunta och inte göra ett inlägg om, right? ;)

Av Julia - 20 september 2013 22:20

Det handlar inte om hur lycklig jag är, utan faktiskt om ridningen. Jag fick nämligen rida en ny ponny som heter Lucky och som jag aldrig tidigare ridit. Han är en liten busig och supergullig ponny! Han var väldigt framåt, och inte bara framåt alltså lite kul framåt utan faktiskt väldigt het som det kallas på ridspråk. Man fick göra många halvhalter. Det var ett långt mönster "Halvhalt, ta, ge efter. Halvhalt, ta, ge efter." Men han var samtidigt väldigt snäll och det gav resultat! Han var sjukt kul att rida, och jag skulle lätt kunna låta honom gå så snabbt han vill ända problemet är att han då kom upp i rumpan på hästen framför på ett kick vilket inte är bra. Alltså blev det även en del övervändningar och volter. Det var kul att få jobba men samtidigt rida världens roligaste ponny. Och alltså jag klarade verkligen av honom, han var inte svår. Bara het. Rolig, helt enkelt! :D Jag vet faktiskt inte vilken färg man ska säga att Lucky är.. Undra om han räknas som stickpälsig? Vi jobbade utan stigbyglar, hon kontrollerade ställningarna i volterna och även hörnen, vägar, och jag själv fick öva på halvhalter, haha. Vi jobbade även med mycket tempoväxlingar. Jag ska antagligen om det inte blir något problem rida Lucky nästa vecka med och jag ser mer en fram emot det! Jag älskar dig Lucky ;) Plus att Bia var inte här idag så vi fick rida för världens bästa lärare VAVVA!

Rullande text ;D

Välkommen till min blogg!

Funny!

Presentation


Hejsan! Jag heter Julia är 11 somrar och har fått epilepsi. Såklart jag skriver en del om det men jag är en vanlig person som skriver mycket om hästar och fashion! Hoppas du gillar min blogg. Intressen: MUSIK, DANS, TEATER, HÄSTAR, MODE, NAGELDESIGN M.M!!

Länkar

gotti gotti!

VILKEN ÄR DIN GOTTI GOTT FAVORIT?
 CHIPS.
 Nappar
 saltlakris
 surlakris
 sötlakris
 choklad
 klubba
 pockorn
 sockervadd
 suranappar
 gele`
 Grönsaker och dipp.
 Annat.

©

 

jdjkadflsjgodfi

Senaste inläggen

instagram

 

A magic clock!

Gästbok

Frågerutan!

37 besvarade frågor

Swedish?

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Regn!!

...

Winking Line Smiley

Rolig hamster xD

LEK MED HAMSTERN HAHA, ROLIG HAMSTER xD

Ovido - Quiz & Flashcards